-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:9174 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چه موقعي زن و مرد جنب ميشوند؟ و غسل جنابت بر عهده آنان ميآيد؟

مرد و زن دو گونه جنب ميشوند:

1 - نزديكي و دخول: به اين معنا كه اگر آلت مرد تا ختنه گاه داخل آلت زن شود هر دو جنب ميشوند و لو از هيچكدام مني بيرون نيايد و اگر كمتر از مقدار مذكور داخل شود و مني خارج نشود جنب نميشوند .

2 - خروج مني: به اين معنا كه اگر از مرد مايعي بيرون آيد كه همراه با شهوت و لذت جنسي باشد و هنگام بيرون آمدن با جستن بيرون آيد و بعد از آن بدن سست شود. اگر چنين مايعي از مرد بيرون آيد چه در خواب باشد يا در بيداري، چه هنگام شوخي و بازي با زن باشد چه غير آن، جنب شده است و اگر از زن در اوج لذّت جنسي مايعي بيرون آيد كه يقين كند مني است جنب شده است، ولي از زنها غالباً ديرتر از مردها آن مايع بيرون ميآيد، لذا زن بايد در اوج لذّت جنسي قرار گيرد و اگر مايعي بيرون آمد كه مشكوك است حكم جنابت ندارد. بنابر اين، اگر مردي با آلت زنش بازي كند اگر مايعي كه از زن بيرون ميآيد همراه با لذت و همراه با شهوت زياد باشد جنب شده است و اگر به آن حدّ نرسيده است آن مايعِ مشكوك پاك است و احتياج به غسل ندارد.(1)

پي نوشتها:

1 - توضيح المسائل مراجع، ج 1، احكام جنابت.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.